“dhs voor mij: een open cultuur waarin snel leer. Ik kan al mijn vragen stellen, iedereen denkt mee. Het vergroten van mijn kennis voelt als een gezamenlijk doel.” – Calvin Steenbergen

Calvin Steenbergen. ICT Beheerder Managed Services. Hij is nu al bijna een jaar aan het werk bij dhs. Toen hij hier voor het eerst binnenliep kwam hij vers uit de schoolbanken. Na het afronden van zijn opleiding BOL 4 systeembeheerder kreeg hij de tip uit zijn netwerk dat wij op zoek waren naar mensen.

Afwisselend werk

Calvin is derdelijn beheerder. Dat betekent dat hij de ICT omgeving bij onze klanten beheert. Hij zorgt er dus voor dat de omgeving stabiel blijft. “Mocht er toch eens iets aan de hand zijn, dan zijn we altijd goed bereikbaar.” Stelt Calvin. Klanten die onze helpdeskservice afnemen kunnen ons 24/7 bellen. “In eerste instantie zorgen we er op dat moment voor dat de klant weer verder kan, maar we stoppen pas als het probleem volledig is opgelost.” legt hij uit. In sommige gevallen kun je een probleem met een workaround omzeilen, zo kan de klant door. Achter de schermen duiken wij dieper in de materie. Zo zorgen we ervoor dat het probleem echt wordt opgelost. Daarbij werken we altijd samen met de klant. Als er een bijvoorbeeld een nieuwe functie geïmplementeerd moet worden, doen we dit in overleg. Zo gaat het altijd zoals zij zelf willen.

“Het werk is hier heel gevarieerd. In soorten klanten, diensten die we draaien, maar ook in diensten die we verlenen. Wij geloven namelijk dat er voor elke klant een passende oplossing bestaat. Daarnaast hebben sommige klanten een eigen omgeving. Dat zorgt ervoor dat er soms wel overlap is tussen systemen, maar dan draaien verschillende klanten op verschillende versies van datzelfde systeem. Om mijn doel te bereiken gebruik ik zelden twee keer hetzelfde kunstje. Ik houd van afwisseling, dat houdt mij scherp en maakt mij flexibel in mijn kunnen als professional”, vertelt Calvin over wat hij van zijn werk vindt.

Geen typische werkdagen

“Eén keer in de maand heb ik een vroege dienst. Dan heb ik vooral te maken met controles van systemen. Ook voer ik dan geplande wijzigingen door en pak ik de vragen op die vanuit de tweede lijn komen. Dat is bijna altijd maatwerk. Ik heb het eerder al gezegd, wij doen niet aan standaard oplossingen. Een makkelijke oplossing is bijvoorbeeld een oplossing waar ik zelf veel verstand van heb, of waar veel informatie over te vinden is. Wij benaderen een probleem anders. We kijken naar wat een klant nodig heeft en  welke oplossing toekomstbestendig is.”

Hij benadrukt dat het vooral de sfeer is waardoor hij zich gebonden voelt: “Ik vind de werkcultuur hier fantastisch. We zijn informeel, je kunt makkelijk vragen stellen, iedereen maakt tijd voor elkaar. Ik houd niet zo van een formele werksfeer, voor mij hoeft het allemaal niet zo zakelijk. Hier kun je op een ‘normale’ manier met elkaar praten, niet volgens vaste procedures of communicatielijnen. Natuurlijk is er wel een communicatiestructuur, maar die voelt heel vanzelfsprekend, dat groeit organisch zo. Als ik met een vraag zit, dan kan ik naar degene lopen waarvan ik denk dat die er het meeste verstand van heeft. Zo weet ik zeker dat ik het beste antwoord krijg.”

“Een belangrijk bijkomend voordeel van zo’n open cultuur is dat ik snel kan leren. Ik kan mijn vragen stellen, er wordt meegedacht. Het voelt alsof het iedereen zijn doel is dat ik mijn kennis vergroot. Daardoor heb ik in het afgelopen jaar enorme meters gemaakt. Ik heb systemen onder de knie waar ik eerder onbekend mee was.

Werken aan de toekomst

Calvin stelt dat het hem onwaarschijnlijk lijkt dat die ontwikkeling de komende tijd zal afvlakken: “Intern werken we aan mijn toekomst, we bouwen mijn functie uit. Daar komt aanvullende kennis bij kijken. Dat maakt het interessant. Zelf doe ik ook veel aan mijn ontwikkeling. Dat gaat vanzelf, ik vind mijn werk gewoon super interessant. Daarom ben ik er zelfs mee bezig in mijn vrije tijd. Ik verken bijvoorbeeld andere systemen in de markt of ik diep de systemen die we zelf gebruiken verder uit.”

Word jij onze nieuwe collega?

“Dit is een plek met een gezonde werkcultuur. Fijne collega’s, er is plek voor een lolletje maar we zijn wel serieus met het werk. Dat zorgt voor tevreden klanten en dat merk je weer terug in je eigen werkplezier.” Besluit Calvin over zijn werk. Wil jij dit ook kunnen zeggen over je werk? We zijn nog op zoek naar collega’s. Bekijk onze vacaturepagina voor alle informatie.